YouTube ChannelCrawler

Der er millioner af uopdagede kanaler på YouTube. . Vælg en premium -konto for at få adgang til 40+ filtre og se tusinder af kanaler hver dag. Hit derefter ‘eksport’ for at downloade dataene!

Sådan driver man mund til mund | Nilan Peiris (CPO af Wise)

Bragt til dig af Pendo-den alt-i-en-platform for produktledede virksomheder, der bygger gennembrud digitale oplevelser | Wix Studio – Web Creation Platform bygget til agenturer | Masterworks-Invest in Blue-Chip Art

Nilan Peiris Er Chief Product Officer hos Wise, en af ​​de hurtigst voksende (og rentable) tech-virksomheder i verden. Wise giver enhver mulighed for at sende penge i mere end 60 valutaer til over 160 lande til lave omkostninger, og gennem hele sin historie er det primært vokset gennem mund til mund. I dagens episode diskuterer vi:

• Taktisk rådgivning om kørsel af mund til mund (WOM)

• Strategier til måling af WOM

• Hvordan NPS -undersøgelser hjalp klog med at bestemme deres vækst og produktstrategi

• Hvor klogt incitamenterer hold til at gøre de hårde ting

• Den lille ændring, der genererede en 3x stigning i henvisninger

• Hvor kloge strukturerer sine produkt- og væksthold

Hvor finder man Nilan Peiris:

Hvor kan man finde lenny:

I denne episode dækker vi:

(00:00) Nilans baggrund

(03:27) En kort oversigt over klog

(06:11) Hvordan munden måles ord

(07:56) Hvorfor klogte Wise ind i WOM

(10:21) Hvorfor klogt byggede deres WOM -bevægelse ved hjælp af NPS -metoden

(16:13) Hvordan WOM løser tillidsproblemer

(18:55) Sådan kommer du til 9 eller 10 på NPS -skalaen

(20:51) Bestemmelse af, hvad der vil WOW -brugere

(21:31) Almindelige fejlagtige virksomheder foretager, når de prøver at køre WOM

(23:24) ved hjælp af metoden “Working Backward” på Airbnb

(25:45) Hvor klog er i stand til at tilbyde drastisk lavere pengeoverførselsgebyrer

(27:51) De tre omkostninger forbundet med at flytte penge

(32:02) Rationel vs. Irrationelle grunde bag anbefalinger

(34:11) Prioritering af kunde lykke

(38:14) Hvor kloge nærmer sig eksperimentering

(46:11) Tanker om præstationsanmeldelser og generel analyse

(48:06) Hvor klogt giver en 10x bedre bankoplevelse

(51:57) Råd om, hvordan man nærmer sig mund-til-mund-marketing

(53:47) Opbygning af en kultur for at gøre hårde ting

(55:59) Makrostrukturen i international bankvirksomhed og hvor klog passer ind

(57:54) Hvor klog løser for lokale regler i deres onboarding -strømning

(1:01:49) Hvor kloge strukturer hold

(1:03:26) Den lille ændring, der genererede en 3x stigning i henvisninger

(1:08:01) Nilans filantropiske bestræbelser

(1:09:13) Lynrunde

Produktion og marketing af https: // Penname.co/. For forespørgsler om sponsorering af podcasten, e -mail [e -mail beskyttet] .

Lenny kan være en investor i de diskuterede virksomheder.

Få fuld adgang til Lennys nyhedsbrev på www.Lennysnewsletter.

Nilan Peiris (00:00:00):

Nogle mennesker fokuserer på konverteringsfrekvens, som “Jeg vil gøre dette virkelig, virkelig glat.”Og det er sejt. . Men for at komme til anbefaling, vil du sprænge dine brugersokker. Du er nødt til at give dem en oplevelse, som de ikke vidste, var tidligere mulig. Og når du er på det sted at gøre noget, som ingen nogensinde har gjort før, er det, når du får det.

Velkommen til Lennys podcast, hvor jeg interviewer produktledere i verdensklasse og væksteksperter for at lære af deres hårde vandt oplevelser med at bygge og dyrke dagens mest succesrige produkter. I dag er min gæst Nilan Peiris. Nilan er Chief Product Officer hos Wise, hvor han har været i over 11 år, dybest set fra begyndelsen af ​​rejsen. . De gør det utroligt let og billigt at sende penge internationalt. Jeg er en almindelig bruger og kunde, og fordi produktet er så godt, er de primært vokset gennem mund til mund til mund. Cirka 70% af deres vækst kommer gennem mund til mund. Og i vores samtale nedbryder Nilan nøjagtigt, hvordan de gjorde mund til munden så succesrig for deres produkt. Jeg kender ingen grundlægger, der ikke ønsker at have mere mund til mundvækst, og Nilans råd er det mest taktiske og nyttige råd, jeg nogensinde har hørt om, hvordan man faktisk driver dit mund til mundvækst. Jeg er virkelig begejstret for dig at høre denne episode og lære af Nilan. Og så med det bringer jeg dig Nilan Peiris, efter et kort ord fra vores sponsorer.

Denne episode bringes til dig af Pendo, den alt-i-en-platform for produktledede virksomheder, der bygger gennembrud digitale oplevelser. Med alle de værktøjer, du har brug for, alt sammen i en enkel at bruge platform, gør Pendo det nemt at besvare kritiske spørgsmål om, hvordan brugere engagerer sig i dit produkt, og gør derefter disse indsigter til handling. Med produktanalyse, lav-kode-in-app-guider, brugerfeedback og session-afspilning, tilpassede køreplaner og AI-genereret indsigt og kampagner, er Pendo den eneste løsning, du har brug for at bygge, sende og optimere en vellykket produktledet bevægelse. Men tag ikke mit ord for det. Opret din gratis Pendo -konto i dag, og start med at opbygge bedre oplevelser på tværs af hvert hjørne af dit produkt. S.S., Vil du tage dit produktledede know-how et skridt videre? Tjek Pendos lineup af certificeringskurser ledet af top PLG -eksperter og design for at hjælpe dig med at vokse og gå videre i din karriere. Lær mere og oplev Pendo -platformen i dag på Pendo.io/lenny. Det er pendo.io/lenny.

. Dit agentur har lige landet en drømmeklient. ? Lad mig fortælle dig om Wix Studio, den nye platform, der lader agenturer levere ekstraordinære klientsider med maksimal effektivitet. Hvordan? Lad os først tale om avancerede designkapaciteter. Med Wix Studio kan du opbygge unikke layouts med en revolutionerende gitteroplevelse, og ser Elements skala proportionalt som standard.

No-Code Animations tilføjer gnister af glæde, mens du tilføjer brugerdefinerede CSS giver total designkontrol, hvilket bringer ambitiøse klientprojekter til live i enhver branche med en fuldt integreret pakke med forretningsløsninger. . Du ved hvad ellers? Arbejdsgange giver bare mening. Der er de indbyggede AI-værktøjer, på lærred, der samarbejder, et centraliseret arbejdsområde, genbrug af aktiver på tværs af websteder, den sømløse klientoverlevering, og det er ikke alt. .com/studio. Nilan, mange tak for at være her. Velkommen til podcasten.

Nilan Peiris (00:03:32):

Tak for at have mig, Lenny.

Så du er Chief Product Officer hos Wise, som jeg ikke ved, om du vidste dette, men jeg er en meget glad ugentlig aktiv bruger af. At give folk lidt kontekst på klogt, kunne du bare forklare, hvad gør kloge gør? Og del også måske et par statistikker for at give folk en fornemmelse af den skala, som Wise har nået på dette tidspunkt.

Nilan Peiris (00:03:51):

Vi ønsker at løse problemerne forbundet med grænseoverskridende pengebevægelse, som er, at det er temmelig langsomt at flytte penge over grænsen. Det er faktisk virkelig dyrt, og det kan være virkelig svært at gøre. . Og så har vi endelig også et virksomhedsprodukt, hvor vi tager den underliggende infrastruktur, der har drevet de produkter, som vi har bygget, og integreret dem i bankerne, og produkter, som folk bruger hver dag, og derefter zoomer ind i tallene. Så vi er nødt til at komme lidt på rejsen. Så i dag flytter vi nu omkring 12 milliarder dollars om måneden og vokser mellem 30 til 40% år for året. Vi tager omkring 0.65% i gennemsnit på tværs af alle vores ruter som pris, og vi har været rentable i mere end fire år nu, med 20% EBITDA -marginer.

Men sandsynligvis den stat, jeg er mest stolt af, og den sværeste ting at få ske af alt dette var, at vi erhvervede 70% af de brugere, der fandt ud af klog i sidste måned gennem mund til mund. Så kontekstuelt har vi 16 millioner kunder, og vi erhverver omkring en million pr. Kvartal, ca. 10 millioner aktive.

Der er et par statistikker der, der virkelig skiller sig ud for mig. Den ene er, at du får en million nye brugere om kvartal, hvilket er sindssyg. Ligesom en million nye mennesker, der deltager i klogt hvert kvartal. Det er et forbløffende nummer. Det andet nummer er det, du lige har delt omkring mund til mund, der dybest set mere end to tredjedele af mennesker opdager klogt og deltager i klogt gennem mund til mund. Mund. Jeg vil bruge størstedelen af ​​vores samtale om dette mund til mund til mund. Jeg tror, ​​det er ekstremt sjældent, hvordan du har været i stand til at øge mund til mund, og hvor meget af din vækst kommer gennem mund til mund.

Du har i det væsentlige udviklet et system til, hvordan du driver mund til mund, og hvordan du dybest set strukturerer dit team, dine mål, dine prioriteter og lignende ting for at læne dig ind i denne vækstkanal. Og så har jeg bare en million spørgsmål omkring, hvordan du tænker på mund til mund, og den første er bare, hvordan måler du mund til mund til mund? Hvordan ved du, at det siger, 70% af din vækst kommer gennem mund til mund?

Nilan Peiris (00:06:28):

Vi beder kunderne, er det korte svar. Så vi har en attributionsmodel, som du kan forestille dig, og vi har haft en fra de tidlige dage, og det overlejrer alle henvisningsdata og cookie -data, du har på besøg, kommer til webstedet. Så du ved det slags. Og så har du tydeligvis lydsporet, og vi prøver og stiller kunderne et sæt spørgsmål om dette, og overlej derefter det på. Hvad der dukker op i din websporing som direkte trafik for at give os en fornemmelse af, hvor stort det mund til mundnummer er, og det er det, der får os tilbage til 70% staten.

Og meget praktisk, hvordan spørger du faktisk folk? Er der en lille pop-up på hjemmesiden?

Det er faktisk integreret i strømmen. Så da vi oprindeligt byggede det, syntes vi, det er ret cool, markedsføring og erhvervelse af kunder er en del af produktet, og vi burde faktisk sy det ind i oplevelsen problemfrit, så vi er i stand til at gøre dette mere effektivt fremad.

Det er faktisk på Airbnb, nøjagtigt hvordan holdet gjorde det for at forstå, hvilken procentdel af vækst var mund til mund. Det er bare en lille interstitiel popup, når du besøger Say, Airbnb.com, “hvordan hørte du om os?”Du tror, ​​der er nogle smarte måder at forstå de ting på, men det er ligesom, bare spørg folk, de fortæller dig, hvordan de hørte om det.

fantastisk. Okay, så bare for at grave i kødet af det, hvad der har været det største skift i at hjælpe dig?

Nilan Peiris (00:07:53):

Ja, inden jeg lancerer ind i dette, lad os bare også tage et skridt tilbage, og hvorfor endda fokusere på dette? Så i de tidlige dage, da jeg mødte grundlæggerne, Kristo og Tyler. Det var ganske sjovt, jeg blev introderet til dem, da de bare var grundlæggerne, og uden et team virkelig og med begyndelsen af ​​et produkt, og de sagde: “Nilan, du er nødt til at møde disse fyre, de har Fik et fantastisk produkt, de har bare ingen kunder.”Og jeg sad der med dem, og vi lancerede slags de første Google -annoncer, og i de tidlige dage prøver du alt i håb om, at noget fungerer. Men at tage et skridt tilbage, tænk på penge som den ultimative vare. Det er temmelig svært at opbygge en dyr forretning, der flytter dine penge et eller andet sted, og det koster meget, så der er mindre af det bagefter.

Så at opbygge en brand -ledet pengeoverførselsvirksomhed, mærket skal være ret forbandet godt, rigtigt? Du vil føle dig temmelig speciel bagefter for at have mindre penge bagefter. Så hvad vi altid leder efter, men hvad kanaler derude er super skalerbare og kan nå hele vores publikum, men har en utrolig lave distributionsomkostning. Så det er den ene ting, der førte os til mund til mund og den anden bit, når vi går videre til at tale om markedsføring senere, den anden udfordring med markedsføring, som er unik, er fordi vi er lavere pris, men et overlegent produkt, vi har mindre Margin til at bruge på markedsføring end andre i visse betalte kanaler. Så det er en anden grund til, at markedsføring iboende er hård. Vores marketingteam gør fantastisk arbejde på klogt for at arbejde inden for disse begrænsninger.

Men tilbage til dit spørgsmål, der var som, hvad er den største ting, vi har gjort for at skifte mund til mund. Da jeg sluttede mig klogt og begyndte at krangle med mund til mund, tilbragte jeg en masse tid med mine venner i USA og rundt om i verden, Andrew Chen, nogle af de andre vækstguruer, dette går tilbage 10, 12 år. Det er som hvad mund, der har gjort det? Hvad er systemet? Hvad måler du? Der var ikke rigtig noget derude. Så vi var nødt til at finde ud af vores vej ud. Så første skridt spurgte det, og det andet trin var slags at finde ud af, hvordan ved du, hvad der driver det? .

Så fra de meget tidlige dage ville vi begynde at spørge kunderne, og du har sandsynligvis set denne undersøgelse, “Vil du anbefale klog til en ven?”

Aldrig set det nogensinde i mit liv. Har aldrig været stillet det spørgsmål.

Nilan Peiris (00:10:39):

Nemlig. Der er [uhørlig 00:10:41] du sagde. . Nul til seks, krænkere og syv til otte er slags neutral på dit produkt. Den spændende indsats var, da vi overlejrede dette. Så vi har mund til mund, det er omkring 50 ulige procent, og så har vi et henvisningsprogram. Når vi overlejrer henvisningsdataene over NPS -undersøgelsesdataene, så vi noget virkelig interessant.

Der er meget lave invitationshastigheder til en til seks og ikke kun invitere konverteringsfrekvenser for brugere, der sluttede sig til invitationer. Men når vi har fået folk fra seksere til denne syv og otte gruppe, fordoblede de antallet af mennesker, de fortalte. Otte til ni, de fordoblet igen, og ni til 10, de fordoblet igen. Så dette er ret vanvittigt, når du ser det for første gang. Jeg kommer tilbage til dit spørgsmål i et sekund, men det er ret kerneopbygning til det, for når du er en produktchef, som du har været i din karriere, er et af dine job at finde ud af, hvad metrisk er Du vil optimere for? Hvad skal du prøve at få virksomheden til at jorden bagpå? .

Men hvis du flytter NPS fra 30% til 50%, øger du den virale koefficient for din kundegrundlag. Så hver kunde, der går igennem, fortæller X mange flere. Når du modellerer dette igennem, er ROI på NPS øget absolut enorm. Så det må sige, “Okay, det er den ting at zoome ind på, så hvordan man flytter det?”Så så er den anden magi af NP’er, at du får tallene, men du får også kommentarerne under det. .

Og når du læser kommentarerne, og nu har vi tydeligvis fået alle slags smarte modeller,.”Ved du i begyndelsen, da jeg sagde,” pris, hastighed, brugervenlighed, “har vi slags fundet ud af dette ved at tænke hårdt på dette spørgsmål. Hvordan gør vi dette produkt så godt, at folk vil bruge, det, men de vil anbefale det?

Og kunderne var temmelig klare, dem, der var evangeliske, er det ord, vi bruger, er dem, der havde meget. Havde denne billigere oplevelse, dem, der talte om den, havde en hurtig oplevelse. Så det handler om pris, om hastighed, det handler om brugervenlighed. Og når du generaliserer og tager et skridt tilbage og ser på forbrugerproduktfirmaer, har de disse produktsøjler, de kalder det, og de har normalt KPI’er omkring dem. Den anden indsigt, vi fik, fandt, er, da vi kom ind på markederne, som da vi kom ind i USA for første gang, hvis vi kom ind med et produkt, der blev prissat til siger 5.9%, og alternativet var seks, kunderne ville bruge os, men de ville ikke tale om os. . Det var da folk begyndte at tale om det.

. Det, jeg hører, er i det væsentlige, at der er denne klare fornemmelse af, at du var nødt til at vokse gennem mund til mund på grund af forretningsmodellen. Du tjente ikke mange penge pr. Bruger, og du havde ikke mange penge at bruge således for at hjælpe med at vokse. Så i det væsentlige er det som. “Hvordan vokser vi mund til mund?”Og så er det,” okay, hvad skal vi overbevise folk om at dele dette produkt?”Og brugte NP’er, som jeg tror, ​​at mange mennesker bruger, og også mange mennesker ved sandsynligvis,” lad os gøre vores produkt mere fantastisk, så folk taler om det.”Det er ligesom,” åh ja, selvfølgelig.”

Men jeg tror, ​​hvad jeg hører, er, at du gjorde det virkelig unikt, er en, du fandt dette enorme delta mellem disse krænkere og endda syv eller. Jeg antager, at det var seks og nedenfor, og derefter syv eller otte, og derefter ni, 10 holdt slags fordobling. Så man er bare dette fokus på, hvordan får vi nogen derfra derfra? .”Og så elsker jeg også, hvordan du bare skaber disse søjler, i det væsentlige, af lignende” Vi skal arbejde på disse tre ting. Dette er de tre håndtag, der hjælper med at vokse mund til mund til dette produkt.”Lyder det om rigtigt?

Nilan Peiris (00:15:25):

Det giver mening. Det er klart på det tidspunkt, det er også langt mere kaotisk.

Nilan Peiris (00:15:33):

Så i begyndelsen synes alle, at det er 20 forskellige ting, og derefter over tid, langsomt, forstår du, at det er disse ting igen og igen. Og en masse opbygning af en succesrig virksomheds slags bygning overbevisning om, at dette er de ting, der betyder noget. Så nu vil jeg sige pris, hastighed, brugervenlighed, det lyder. . Men vi argumenterede med hinanden omkring hvad, “er det tillid? Er det dette? Er det dette?”Forsøger at blive klar over, hvad er de ting, vi savnede der.

Det ville faktisk være nyttigt at vide. Det lyder naturligvis, det vil være pris og hastighed, men hvad er de ting, du slags er klar over, at du ikke behøver at fokusere på så meget, baseret på disse undersøgelser?

Nilan Peiris (00:16:09):

Åh, wow, det er virkelig svært. .

Nilan Peiris (00:16:17):

Ja? Og at ting, vi bruger. Vi har en spand kaldet bekvemmelighed. Og inde i bekvemmelighedsspanden er der mange, mange ting, der gemmer sig derinde. Og faktisk kan du måle dette på kontakthastighed, konverteringsfrekvens, uanset hvad, mange forskellige måder og få mange lidt forskellige svar. Så jeg tror, ​​jeg har lært, at der ikke er. Jeg har ikke et godt svar på ting, vi ikke har-

Som du sagde, tillid, som er interessant. Selvfølgelig tillid til spørgsmål, men måske lyder det som-

Nilan Peiris (00:16:47):

Tillid betyder bestemt noget. Ja, tillid er en god. Lad os tale om den ene bit. Jeg vil tale med dig gennem tillidsproblemet. Så jeg stødte på tillidsproblemet hårdest i markedsføring. Så forestil dig bare, du er lige begyndt, du har et pengeoverførselsfirma, det er godt, dit produkt er virkelig godt, det er virkelig billigt. ? Folk gjorde det rigtigt? Vil nogen bruge det? Ja, folk brugte det. . Men den bit, jeg fandt, der virkelig hjalp, som jeg fik hovedet rundt på dette, var det, folk har tillid til, er deres venner. Og dette var virkelig langt stærkere et tillidssignal end noget andet, jeg kunne lægge på en destinationsside.

Og selv når folk kom ind gennem markedsføring, fik de at vide. Så markedsføring kan hjælpe tilbagekaldelse og alle slags ting, fordi folk får at vide af deres venner. De ville have en brugssag senere, så google, og kunne lide “Ah, jeg kan huske, denne fyr brugte dette.”Og vi får bestemt brugere, især i dag, da vi har fået et større brand, gennem marketing direkte. Men tillid isoleret er et virkelig hårdt problem at løse. Du er nødt til at komme under huden på, hvad det betyder. Folk tror ikke, at mine penge er sikre. “Jeg ved ikke, om dette firma er velrenommeret,” at fjerne hvert af disse problemer og finde ud af, hvordan man løser dem. ? Så den slags genvej en masse virkelig hårde tillidsproblemer.

Hvad fandt du mest hjulpet med at øge tilliden på den måde? Er det bare at få flere mennesker, der bruger det, og så vil de dele med deres venner, eller er der noget, du gjorde der for.

Nilan Peiris (00:18:36):

Nej, det var bogstaveligt talt at få flere mennesker til at bruge det, og de vil dele med deres venner. .

Så kommer tilbage til det, og jeg ville meget gerne få dine tanker om denne. . Så min læring om dette er, at du er nødt til at arbejde virkelig hårdt for at få anbefaling. Så for at få en ni eller en 10, så vores NP’er er 70%, så det er virkelig, virkelig højt. Så det er lidt højere end iPhone, og Google -søgning. Så virkelig, virkelig høj, så fra skalaen høj.

Og når vi starter et marked, eller i begyndelsen var det meget lavere, så 20 og 30’erne. Så i stedet er det i sammenhæng, ligesom banker og finansielle tjenester NP’er er -30. Så de fleste anbefaler ikke banker. Så det er som, kommer fra en lav base. . .

Men for at komme til anbefaling, vil du sprænge dine brugers sokker af, og den sætning, vi bruger, er, du er nødt til at give dem en oplevelse, de ikke vidste, var tidligere mulig. Og når du er på det sted at gøre noget, som ingen nogensinde har gjort før, er det her, du får det.

Så baren er helt derop. Og for at sætte det i sammenhæng betyder det at finde ud af, hvordan man straks flytter penge. Det betyder at finde ud af, hvordan man slipper prisen helt fra seks helt ned til 0.35. Og det er fordi der er systemiske infrastrukturproblemer i at flytte penge rundt om i verden, som nogle mennesker ikke har løst før. Og disse problemer er bare virkelig svære at løse. Det tager år at løse, men de har enorm slags afkast, når du gør det.

. Vi er nødt til at sprænge vores brugers sokker af. Og igen kommer det bare tilbage til, hvordan du kan få folk til at ønske at dele dette produkt og køre mund til mund, sprænge deres sokker af.

Jeg vil grave i, hvordan du faktisk bare har fundet ud af, hvad disse attributter er. . Hvordan besluttede du, at det var øjeblikkelig pengebevægelse, og nogle af de andre ting? Er det bare dybest set at se på disse undersøgelsesresultater og hente de ting, der oftest kommer op?

Nilan Peiris (00:21:20):

Ja, det talte med kunderne, og at se på undersøgelsesresultaterne, og derefter gennem det, på mange forskellige måder, vil prisen komme op, hastigheden kommer op, brugervenligheden vil komme op, og de samler slags op til det.

Jeg tror, ​​at mange mennesker, der lytter, stadig vil være sådan, “Okay, vi vil bare gøre vores produkt fantastisk, og det vil vokse.”Og på en måde, ja, i en anden forstand er det, du deler, i det væsentlige en rigtig simpel ramme for, hvordan man faktisk gør det. At slags gå lidt dybere der, når du ser andre mennesker, der prøver at drive mund til mund, forsøger at drive viralitet, er der noget, du tror, ​​folk ofte gør forkert? Er der andre fejltagelser, du har taget i at prøve at drive mund til mund?

. . Så du kan forestille dig, vi vil åbne et nyt marked for Indonesien, og den hurtigste måde at gøre det på er at tage. En anden har fundet ud af, hvordan man flytter til Indonesien. Vi tager den infrastruktur, og vi tilslutter den klogt,

? Vi kan gøre dette, vi får nogle brugere. Men det vokser ikke som en hockeypind. Det vokser ikke som en hockeystok, fordi vi ikke grundlæggende har ændret problemerne med at flytte penge internationalt. Så fik denne mantra, du er nødt til at bygge et 10 gange bedre produkt end hvad der er der. . Så hvis du tilslutter noget andet, er det slags en fejlagtig fejl.

Så det kommer fra et meget logisk sted, hvordan får jeg brugerne hurtigt? Jeg kan tage en genvej ved at gøre dette, men det er du en slags realiseret indsats. Så trinet bliver så meget sværere spørgsmål om disse typer spørgsmål. Ligesom hvad er de teoretiske minimumsomkostninger for at flytte penge til et marked? Hvad er den teoretiske maksimale hastighed? Ikke bare gøre det øjeblikkeligt, gør det billigt, men hvad er det faktisk den laveste? . Hvordan tager vi to år og ender der oppe?

jeg elsker det. Det er noget, jeg taler om meget. Noget, jeg lærte på Airbnb, er denne idé om at arbejde baglæns fra idealet i stedet for at arbejde fremad fra hvordan vi itererer og gør dette bedre og bedre og bedre. ? Og arbejd derefter baglæns fra hvad der skulle til for at komme dertil?

Nilan Peiris (00:23:44):

Og hvad er et eksempel på det på Airbnb? Hvad var et ideal, som I fyre gik efter og derefter byggede?

Idealet var, der er hele denne proces, hvor grundlæggerne hyrede denne storyboard -kunstner fra Pixar til at tegne den ideelle oplevelse af en vært og en gæst. Så der sidder disse storyboards på kontoret. Jeg tror, ​​der er 12 slags. De kalder dem nøglerammer for, det er ligesom bookingoplevelsen er virkelig sømløs, ankommer til hjemmet og bliver virkelig forbløffet. Gå ud og finde ting at gøre.

Så dette blev i det væsentlige Virksomhedens vision er lad os gøre hver af disse rammer, disse vigtige øjeblikke af en rejse til at være vært for en gæst så utrolig som muligt. Det var en, og det blev i det væsentlige strategien i et par år er bare at gøre hver af disse rammer fantastisk.

Og så var der et andet projekt, som de arbejdede på omkring booking på Airbnb. Jeg ved ikke, om du husker dette, hvis du brugte Airbnb meget, men det meste af Airbnb tilbage på dagen var du anmodet om at booke med en vært, du er ligesom, “Hej, kan jeg blive i dit hjem?”

Nilan Peiris (00:24:41):

Og viste 50% af tiden gæsten blev ignoreret eller afvist, og værten var ligesom “Nah, nej tak.”Nu, over 80% så vidt jeg ved om bookinger er øjeblikkelige bookinger, hvor du bare booker, og det er gjort, ligesom alle andre steder, du booker online. Og så var det en enorm overgang, som jeg arbejdede på, og det kom fra, hvis vi skulle starte Airbnb igen i dag, eller hvis nogen skulle forstyrre Airbnb, hvordan ville det se ud? Og det ville naturligvis være, at du bare bog. Du sidder ikke rundt og håber, at nogen er cool med dig. Så det kom fra den idé om ligesom, hvad der ville være den ideelle Airbnb -oplevelse?

Nilan Peiris (00:25:15):

Det er utroligt inspirerende. Jeg prøver at dele et par historier, analogier fra kloge. Jeg taler om to ting. Lad os tale om pris først. Så det er et godt spørgsmål. Så MoneyTrans har eksisteret siden den [uhørlige 00:25:32]. Hvordan mødes et par mennesker? Og det har udviklet sig mod at flytte billioner rundt om i verden, og generelt detailforbrugere, der betaler ca. seks til 7% over hele verden for at gøre det. Hvordan starter et lille hold i Europa og finder ud af, hvordan man flytter det? Vi lancerede kl. 0.5%, og nu er vi nede på ca. 0.35%. Så hvad ændrede sig?

Ja, jeg skulle spørge, hvordan gjorde du det? Det lyder som om alle ville gøre det.

Nilan Peiris (00:26:02):

Ja, så lad os prøve at fjerne det lidt. Så det første spørgsmål, du ville stille, er, “Jeg ved, hvad du laver, du mister penge på hver overførsel.. Og en af ​​de magiske ting her var, at vi faktisk er rentable i hver transaktion. .

Så hver måned får du regninger, og de dukker op i din P&L, men hver eneste regning, vi fik, tildelte vi omkostningerne tilbage til kunden eller den transaktion, der genererede den. Og så tilføjer vi vores margin ovenpå, og det er vores pris. . . Og så arbejder teamet virkelig hårdt på at reducere disse omkostninger ned, og så flytter du ind i et andet segment på markedet, når prisomkostningerne kommer ned. Er det fornuftigt, Lenny?

Ja. Oplad i det væsentlige de tungere brugere mere for at modvirke mindre hyppige brugere. Og det driver i det væsentlige mund til mund.

Nilan Peiris (00:27:22):

Helt, men det er ned til dette niveau af, hvis en australsk kunde kalder op og spørger: “Hvor er min overførsel?”Den omkostning ved dette opkald tildeles tilbage til AUD/GBP -ruten. Hvis en brasiliansk virksomhed har brug for 20 dokumenter for at blive verificeret, før vi kan give dem en konto, går omkostningerne til at verificere check disse kunder tilbage der, så på et meget atomniveau begynder at ske. Så ja, som du sagde, de dyrere kunder ender med at betale det, de koster.

.

Faktisk og de dyrere, systemisk dyre markeder. Men lad os komme til det. Så hvad er omkostningerne? Så hvis du ser på vores P&L, er der kun tre omkostninger på transaktionsniveau. .

Og så hvis du har denne mission om at flytte verdens penge til næsten intet eller nul, så tæt på nul som du kan, er du nødt til at investere så meget af din pengestrøm i ingeniørarbejde for at prøve at konstruere disse tre problemer. Så bare for at tage dem igennem kort lidt, og husk, vi prøver at gøre dette 10 gange bedre end nogen anden. Så hvordan ændrer du virkelig oplevelsen på hver af dem?

Jeg dækker et par med dig. Så lad os gøre risikoen en først. Der er to risici, vi har. Vi har FX -risiko, du kommer til klogt, du ser din sats, og så sender du måske pengene lidt senere. Hvis du flytter en million dollars, kan du normalt ikke flytte den øjeblikkeligt. . .

Så de omkostninger, hvis du ser tilbage, så vi har halveret, at omkostningerne i de sidste par år, og du kan forestille dig gennem at forstå produktets stykker, genererer de eksponering og begrænser det og en flok algoritmer bag det. Men de mere inspirerende ting er folkets omkostninger, og partneromkostningerne går igennem hver af disse ad gangen.

Så folksomkostningerne er vores kundeserviceteam, driftsteam. Men jeg kan godt lide at tænke på det som omkostningerne ved dårlig kvalitet. Så du bringer kundesupport op, hvis produkterne er klare, ansætter du masser af mennesker på bagkontoret. . Vi får som 20% forbedring år for år, da vi gør det. Men kom tilbage til dit spørgsmål, hvordan skifter du det? Hvordan gør du en 10x bedre oplevelse?

Jeg deler med dig en historie fra Singapore. Det er ret sjovt. Fordi vi gik til Singapore for omkring seks, syv år siden, og [uhørlige 00:29:58], bad vi om en licens. Vi havde 20.000 mennesker på ventelisten, eller deromkring sagde: “Vis, kom til Singapore.”Og vi gik der, vi spurgte det almindelige,” hej, kan du give os en licens?”De gav os licensen, men de sagde,” du skal fysisk møde hver eneste kunde.”

Nilan Peiris (00:30:14):

. Og dette sker, dette er. Husk, at de er banker, som folk bruger. Så folk går normalt ind i banker, og du får ansigt til ansigt verificeret, når du åbner en bankkonto. Vi er som “Du behøver ikke at gøre dette i Australien, i Storbritannien, i andre lande over hele verden.”De er som” i Singapore, for din licens skal du gøre dette.”Så vi sendte faktisk et lille team ud til Singapore, og vi åbnede et kontor gennem [uhørbar 00:30:43] og kunder. Du gennemgik denne virkelig glatte flow, og så blev du inviteret til at komme og se holdet.

Nilan Peiris (00:30:50):

Og kunder hadede det, og det var virkelig dyrt, selvfølgelig.

Nilan Peiris (00:30:57):

Men magien var, at vi fik kunderne til ikke at klage til os, men at klage til regeringen. Og det tog et år med lobbyvirksomhed og et år med bygning, der gjorde noget uudviklet effektivt, før vi fik verdens første EKYC -licens i Singapore. .

. Og den loop af at få dine kunder til at hjælpe var også en af ​​indlæringen af ​​mund til mund.

Var produktteamet involveret? Var du involveret i det på jorden? Eller var det som [uhørligt 00:31:40]?

Nilan Peiris (00:31:39):

Ja ja. Generelt når vi går [uhørbar 00:31:43], kører vi tværfunktionelle teams, men dette er et verifikationsteam. Holdet ville faktisk verificere dokumenterne, da du sendte det til os. De gik ud til Singapore, verificerede dem på stedet, ansigt til ansigt.

Så den sjove bit her er, hvorfor skulle kunderne hjælpe et firma? Og dette er en af ​​de andre læringer om mund til mund. Den måde, jeg tænker på dette på, er, at der er de rationelle grunde til, at folk anbefaler, som vi har dækket. Men der er også disse følelsesmæssige. . Jeg foretrækker at kalde det på missionen.

Så vi udfører vores mission, som er at få verdens penge til at bevæge sig øjeblikkeligt ved et tryk på en knap, for næsten intet. Det var en meget personlig ting, det var som en intern virksomheds ting at tro, at vores kunder var interesseret i det. Og så omdirigerede vi som otte, for ni år siden, vores første rebrand, og vi skrev vores mission og sendte den til vores kunder.

Vi fik flere nye kunder fra den e -mail, der blev videresendt rundt end nogen anden form for markedsføring. Og jeg viser dette, når jeg taler på konferencer. Denne e -mail brød alle reglerne for markedsføring. Det havde ikke et opfordring til handling, det havde ikke en knap til at tilmelde sig, det havde ikke noget i det, men folk fremhævede det lige rundt og sagde: “Du skulle tjekke klog.”

Og det er ikke hele kundegrundlaget, men der var en del af kundegrundlaget, som dette resonerede i. . Forsøg på at nedbringe priserne var en ordning, der hjælper os med at vokse hurtigere, hvilket er slags, hvor det startede, var faktisk virkelig fordi grundlæggere, de virkelig var oprørte over, hvor meget det kostede for penge.

. Og de kunne se, at ægthed flyder gennem hele virksomheden, fordi vi fik en. Når du ser på klogt, er vi fulde af mennesker på visa og indvandrere og mennesker, der har arbejdet, og lever rundt om i verden og kæmpede med dette problem og brænder for at løse det. Og så ville de hjælpe os med at løse det. Så den anden del af denne mund til mundmotor er for os, det lykkedes os at få denne mission ting til at fungere.

Så på en eller anden måde forbinder vi følelsesmæssigt vores sag, og så ser jeg gå, tage et skridt tilbage, få 10 gange bedre på prisen er gennem vores kunder, der hjælper os med at gøre det, hvilket får os endnu billigere, hvilket derefter bringer flere kunder, der derefter skaber dette svinghjul Det er spins rundt.

Hvilket svinghjul har du bygget. . Den ene er, at du har talt om, hvordan der er virkeligheden af ​​de ting, folk har brug for, og så er der dette bløde, uklare ting, der er sværere at kvantificere. Jeg er faktisk rammen ligesom det på det produkt, jeg talte om øjeblikkelig reservation.

Jeg byggede slags en køreplan omkring virkeligheden af, hvad folk faktisk har brug for for at føle sig komfortable, gæster booker øjeblikkeligt. Og så kalder jeg det opfattelsen, hvad er deres frygt for at lade gæsterne bogføre øjeblikkeligt? Og der er meget arbejde for bare. Det er virkelig sjældent, at der sker noget dårligt, og hvis det gør det, vil vi dække det.

Så jeg synes, det er en virkelig cool ramme, når du prøver at få folk til at adoptere noget, er at tænke over, hvad har de faktisk brug for? ? Og det lyder som sejren, der var slags denne deling af din mission og dine værdier som en virksomhed.

Nilan Peiris (00:35:05):

Ja, det lyder bare, igen meget tweedy, højre? Tweedy lyder som meget virksomhed, lyder som om det aldrig vil arbejde, men jeg tror, ​​det er også. Jeg mener, airbnb, ægtheden er der. Folk brænder for at få denne oplevelse til at fungere for begge sider af markedet. Det er lidt klart. Så jeg tager slags et skridt tilbage, personligt meget lidenskabelig om kundestyret vækst, og hvordan det bliver til aktionærværdien.

Så at tage et skridt tilbage, hvor enhver virksomhed, jeg nogensinde har arbejdet i, har det altid fået disse to lister, en liste over ting at gøre for dine kunder, og så har det en liste over ting at gøre for at tjene penge. Og du gør generelt alt hvad du skal gøre for at tjene penge, og du gør to ting med kundelisten, og du går, “Kunde førte forretning.”Og så, pæn ting ved klogt, og jeg er temmelig sikker på, at du vil se den samme ting på Airbnb er, vi havde bare en liste, som er denne liste over ting, du skal gøre for at gøre kunderne glade, og det er prioriteret ved indflydelse på de virkelig hårde ting. Og hvis du gør disse virkelig hårde ting, har de en utrolig indflydelse på kunderne, men dermed på din vækst og på din aktionærværdi.

. Airbnb er ikke helt sådan. .”Så det er virkelig interessant, at prioritering dybest set kom fra,” Hvad fortæller folk os?”Jeg gætte mig faktisk spørge, hvordan vidste du, hvad virkningen ville have på kunderne? ? Er det hyppighed af, hvor ofte folk anmoder om det? ?”

Definitivt på rejsen i begyndelsen er du i delt test, rigtigt? Lad os prøve at fjerne en delt test på prisen. . Forestil dig, at vi dropper omkostningerne. Spørgsmålet er, at vi dropper prisen? Videregiver vi det hele til kunderne? Og holder vi noget af det? Og split testning på prisen, hvis den split -test vil betyde, at du ender med flere indtægter, betyder det, at du falder prisen med 10%, og der var tilfældigvis den dag, mere end 10% flere kunder på markedet Hvem, de så prisen på et pund, men de ser prisen på 90p, til 10% lavere, og de er ligesom “Jeg ville ikke skifte til at købe på et pund, men jeg vil købe den 90p.”

Så dette er ret svært at gøre dette. Dette ord omkring overbevisning er et, jeg bruger meget, hvor du bygger denne overbevisning om, at prisen er det, der betyder noget. Og gennem denne trinvise split -test tager du lang tid at gå dertil, men på et tidspunkt går du slags, “Faktisk har jeg nok overbevisning nok.”Så der er en slags strategisk indsats i hjertet af klog. . Og bare marginalt at komme der trin for trin for trin, og at prøve at spore det trinvise afkast er faktisk langsommere. Og der er et punkt, der kommer, at du går, “Jeg føler mig virkelig komfortabel med at investere i pris. Jeg har det godt med at investere i hastighed, fordi jeg ved, at det vil betale tilbage og ikke nødvendigvis denne måned, men til sidst vil det, og jeg er nødt til at opnå gevinster på alle tre håndtag for at komme dertil.?

Ja, absolut. Så i det væsentlige, i det spor af arbejde, i stedet for alt hvad du gjorde for at reducere prisen, var der ikke et eksperiment at se, “Hvilken indflydelse har dette på vækst eller indtægter?”I stedet er det bare,” vi ved, at reducering af prisen vil hjælpe os med at vokse, og derfor vil vi bare spore, hvor meget vi skærer pris.”Og det er i det væsentlige målene, jeg kan forestille mig, at det bare blev skåret prisen med en vis mængde, find en måde at gøre det så meget billigere hver, siger, kvart eller år.

Nilan Peiris (00:38:37):

Ja, det er det. Du har det. Og denne overbevisning er kerne. Der strækker sig til vores produktstyringsmetode på UX. .”Så dette eksperiment førte produktstyringstilgang, hvor du kaster en masse ting på væggen, og så ser du slags, hvad der klæber, og generelt går vi ikke ind for dette. Det er klart, at der er lidt af det, der sker, men generelt ikke går ind for det. . Nogle af de teknikker, vi har talt, og bygger det.

Der er en historie, jeg kan lide at dele. Jeg fik en produktchef til at deltage i vores henvisning til en venhold, viralt væksthold og invitere hold, og efter et kvartal sagde jeg: “Så hvad skal du bygge?. Jeg vil teste destinationssiden, jeg vil teste emnelinjen, jeg vil teste programmet, så jeg ved ikke endnu, før jeg løber gennem alle testene, så kommer jeg tilbage Og fortæl dig, hvad jeg skal bygge.”

Jeg sagde: “Du vil ikke gøre dette. Jeg vil give dig tre uger, og du vil vælge en ting at ændre, men du vil tale med folk og få kvantitativ indsigt og opbygge din egen magefølelse omkring det, der betyder noget, og derefter lancere Det og indsend, test det og se, om det fungerer.”Men denne ting ved at opbygge overbevisning om det, der betyder noget, og jeg ser, hvordan hold langsomt bygger dette, og du har brug for dataene der for at sikre, at de ikke bliver et hubris, rigtigt? Det giver dig mulighed for at foretage meget større ændringer end bare at eksperimentere væk, og det tvinger dig til at få det klart, hvad der faktisk er problemet at løse her, og hvordan løser jeg det virkelig, virkelig godt? Er det fornuftigt, Lenny, er du uenig? Det er lidt provokerende der. Nogle mennesker er temmelig stærke i den ekspert LED -tilgang.

. Der er ingen rigtig måde, og det fungerer. Så jeg vil ikke diskutere.

Denne episode bringes til dig af Masterworks, den førende kunstinvesteringsplatform, hvor nogle hverdagsinvestorer har tjent et 35% nettoafkast. Ja, et 35% nettoafkast sammen med 16 andre udgange, inklusive 10 og 17% nettoafkast. Moderne kunst har overgået S&P 500 med 136% i løbet af de sidste 27 år. Citibank og Deloitte har rapporteret, at nutidskunst har fungeret godt som en inflationshæk, og påskønnen er næsten udelukkende ukorreleret til andre finansielle markeder. Selv administrerende direktør for BlackRock, Larry Fink, har sagt, at det er en af ​​de største butikker af rigdom internationalt. Der har dog aldrig været en måde at investere i det praktisk talt uden at bruge millioner. Men nu tillader Masterworks næsten enhver at investere i værker af kunstnere som Banksy, Basquiat og Monet.

Faktisk leverede Masterworks seneste udgang lige i sidste måned endnu et dobbeltcifret årligt nettoafkast for deres investorer, siden New York Times først rapporterede om dem i 2019, de er vokset til over 800.000 brugere og fik nogle nye tilbud udsolgt i bogstavelig minutter. Men du får særlig adgang og kan hoppe ventelisten på Masterworks.Art/Lenny. Som med enhver investering er tidligere resultater ikke tegn på fremtidig præstation. Investering involverer risiko. Se vigtige regler og afsløringer og samlede rådgivende præstationsmesterværk.com/cv. Igen for særlig adgang til at springe ventelisten over, gå til Masterworks.Art/Lenny.

Så hvad jeg hører i det væsentlige, eksperimenteringskulturen på klog er i stedet for bare I denne idé, og lad os gå større der og køre et eksperiment. Måske ikke engang.?

. Og er det noget, du har set dig selv i praksis andetsteds?

Det er interessant, hvor mange paralleller der er til Airbnb, fordi det er, hvad Airbnb gør nu. Der har været et skift for nylig, hvor i stedet for alt er meget dataseksperimentdrevet, er det meget ligesom, “Lad os opbygge virkelig gode produkter, som grundlæggerne virkelig er begejstrede for, og at execs hører fra folk. Lad os bare opbygge ting, der er fantastiske og lancere dem, og vi tror, ​​at tingene vil vokse.”Og Airbnb har det godt.

Nilan Peiris (00:42:47):

Ja, udfordringen med dette er fordi det bliver denne risiko ting, hvor det er, okay, det er nogens mening, så jeg tror, ​​det er X, rigtigt? Og alle tror, ​​de er slags Steve Jobs type ting.

Ja. Det er rigtigt.

Du har en eller. Så det er mindre produktledere eller jeg siger: “Hej fyre, jeg tror, ​​det er x.”Det er generelt datadrevet og kvalitativ indsigt drevet også.

Personligt vil jeg altid indeksere mod at køre eksperimenter bare for at lægge dette derude, men jeg tror i dette tilfælde, det giver mening, hvor du bare ved, “Vi er nødt til at gøre disse tre ting, bare gøre det billigere, gøre det hurtigere.”Du behøver ikke at teste enhver idé der. Sandsynligvis den vigtigste ulempe ved ikke at teste alt er, at du måske skader tingene undervejs, og du ved muligvis ikke det.

Nilan Peiris (00:43:42):

. Så du har ret. Men der er en meget anden ting end når man ser på. Fra et prøvestørrelsesperspektiv vil du gøre en beta og forstå den negative indvirkning. Det er en holdout -gruppe, der er mindre end en test for at få en betydning. Det definerer kriterierne for at vide, om noget bryder, er generelt en anden ting at sige, er dette et materielt resultat i en test? Ja.

Og i disse linjer er den anden fordel ved eksperimentering, at du kender virkningen. Og så kan teammedlemmer forstå, “Her er hvad jeg gjorde dette kvartal, i år.”Hvordan tænker du på ligesom præstationsanmeldelser og folks indflydelse og den slags ting?

Nilan Peiris (00:44:21):

Ja, det er godt. Denne er bestemt en løbende debat. Så jeg spørger generelt hold, hvad der er deres indflydelse? . [uhørbar 00:44:29] eller Kristo vil spørge: “Hvad sendte du?”Og jeg spørger generelt,” hvor mange mennesker brugte det? Hvad var virkningen på volumen?”Et cetera. Og vi har analytikerteam, der kan svare på dette enten med præ-post-analyse, alle slags teknikker eller alle gennem split-tests. Vi har generelt dette, debatten er, hvor analysen bremser os, og vi ville ikke tage en beslutning bagpå analysen.

Og så er det generelt, hvad du sagde, hvor teamet har brug for en validering, hovedsageligt for sig selv, og måske lidt præstation, men ikke for meget. Og så var der måder, hvorpå du måske kan læse noget på det, der ikke er så stærkt som en delt test, som vi ville bruge i disse ting. . Du kan forstå, at folk er bekymrede, når du har splittet test, der bremser frigivelsen af ​​noget, men for at få indflydelse, hvis du ved, at du ikke vil rulle det tilbage, så okay, skal du bare rulle det ud, og Prøv at reducere behovet for denne validering.

. Airbnb er også faktisk 70% af væksten er mund til mund fra den sidste stat, som jeg hørte. Og så tænker du på alle disse sociale forbrugerapps, de vokser for det meste gennem mennesker, der deler med deres venner, og mange af dem kommer fra bare grundlæggerens intuition af, hvad et fantastisk produkt vil være. Jeg tænker på Snapchat og de nylige mobile sociale apps. Og så tror jeg måske, at der er noget der ved lige som en grundlægger, der stoler på din tarm oftere. Men så bliver det vanskeligt, når du vokser. Du skal delegere, og så er du nødt til at stole på folk på dit team, der træffer de rigtige beslutninger. Jeg gætte, er der noget der, du har lært om bare at have tillid til individuelle produkthold til at tage beslutninger, som du ikke med sikkerhed ved, er positive eller negative uden at køre eksperimenter?

Nilan Peiris (00:46:23):

Så som jeg siger, næsten alt, hvad vi gør, har vi en måde at forstå virkningen på. . Vi har bestemt ting, hvor holdet gør noget, hvor Kristo eller jeg vil sige, “Dette er bare skør. Der er ingen måde, de vil bruge dette på.”Og så har vi en kultur, hvor folk opfordres til at gøre disse ting, hvis de tror på det.

?

Ja, et par. Så den [uhørlige 00:46:52], som mit leder af SEO altid taler om, er en valutakonverter. . Det har en anstændig derinde. Der er masser af trafik på valutakonverter. Så hvis du klikker på klik link, er det nu lidt skjult på send, det er der. Det er ret cool. Valutaomregner.

Åh, jeg ser det i bunden der. Ja, det er som [uhørbar 00:47:13].

Nilan Peiris (00:47:14):

Men hvis du google valutakonverter, er der masser af trafik, og den konverter på den kloge hjemmeside inkluderer naturligvis vores pris, og lader dig tilmelde dig. Og så skal vi bygge en valutakonverterende? Skal vi prøve at fange denne trafik? Er det mere effektivt at prøve at skubbe vores eget produkt der? Og du kan slags forstå, hvorfor det var Kristo, faktisk ikke mig, det var som “Dette er en skør idé.”Og grundlæggeren, og SEO -teamet gik ud og byggede det, og det er enormt nu, hvad angår besøg. . .

fantastisk. Jeg tænker bare på stort set alle de ting, vi har talt om. . Den ene er, minder mig om Amazon, hvor Jeff Bezos indså, at der er ting, der altid vil være sandt med Amazon. Folk vil altid have billigere priser, de vil have hurtigere forsendelse. Og jeg tror, ​​der er noget andet. Og det føles som om I fyre fandt den samme slags ting. Hvad er de tre ting, folk altid ønsker med et pengeoverførselsprodukt? Og lad os bare gøre dem så utrolige som muligt, og gør dem 10 gange bedre end hvad nogen anden har derude.

Nilan Peiris (00:48:40):

Ja, helt. Virksomheden ét eksempel er relevant, og brug det meget, når vi taler med investorer på markedet, [uhørbar 00:48:49] offentligheden hjælper med at validere denne lave omkostning, skæreprishistorie. . . . Hvis du gør det en gang, vil du bare gøre det i din bank. Og så var det lidt af indsigten bag at opbygge den kloge konto, og vi fokuserede slags på, der er et reelt problem med international bankvirksomhed.

Så virkelig godt eksempel er for virksomheder. Så hvis du er en virksomhed, siger du i. Sig en virksomhed i Europa, du har en kunde i Australien, og du vil have betalt, du sender dem en faktura i euro, og en dag vil nogle penge dukke op på din konto, du er ligesom, “jeg Ved det ikke.”De betalte dig en aud, det blev ændret af tre banker på vej igennem. Du ved ikke, hvad det er. Hvad du ville elske at gøre er at fakturere dem i AUD og få AUD på din bankkonto. Du har måske endda folk, der har brug for at betale i AUD, så du skal ringe for at holde det der. Men for at få en australsk bankkonto, fandt jeg ud af, at du skal flyve til Australien, du skal indarbejde en virksomhed i Australien, du skal gå til en bank med alle disse papirer, og så vil de give dig en australsk bankkonto nummer.

Nilan Peiris (00:50:07):

Så med klogt kan du få et australsk bankkontonummer med tre klik. Enhver kan og enhver virksomhed kan, og du får en australsk balance og en USA og et Storbritannien og en schweizisk bank. Og dette er morder for virksomheder, der modtager penge internationalt. Og så det næste store spring, vi gjorde, og for forbrugere, så der er masser af mennesker, hvis al din bank er i USA, skal du sandsynligvis ikke bruge klogt, men hvis du er nogen, der bruger en anden valuta meget, Så skulle du sandsynligvis bruge os som din primære bank.

Der er for eksempel nogle mennesker, der bor i et land og får betalt i en anden valuta, og dette er. Klog er stor som en konto til styring af det. Og vi fandt med det, vi kom til. Da vi lancerede kontoen på markederne, var det ca. 20 til 30% mere volumen, grænseoverskridende volumen, der kom på klogt fra dette marked. Bare et godt eksempel på, hvordan du, selvom det ikke er pris, ikke hastighed, kan argumentere er en slags brugervenlighed, men vi var nødt til at udvikle det for at komme til den næste tranche af markedet. Er det fornuftigt, Lenny?

Absolut. . Og hvad jeg hører er bare at finde alle de små friktionspunkter, der kommer i vejen. I dette tilfælde er du ligesom, “Okay, vi opretter dig en australsk bankkonto, og du bekymrer dig ikke engang om det.”

Nilan Peiris (00:51:25):

Ja, det er nøjagtigt det. Og så nu har du alle disse andre problemer, fordi vi har omkring $ 12.5 milliarder i indskud nu, hvilket er som en tid. Og det næste problem, som kunderne er på, er, “Jeg vil have et tilbagevenden.”Og vi har ganske bevidst ikke en banklicens. Du er nødt til at finde ud af, hvordan skal vi løse det? Vi lægger nu kunder penge i statsobligationer, amerikanske obligationer, og når du betaler med dit kort, sælger det dynamisk disse obligationer. Og det er sådan, vi giver dig en rente, i rundkørsel 5% lige nu, i betragtning af hvor obligationsraterne er.

Ja, renterne er ret høje, bedre eller værre. Zoomer lidt ud for folk, der begynder at. Deres hjul drejer, de er som, “Okay, jeg vil tænke på mund til mund, køre mund til mund. . Jeg skal finde ud af disse søjler, der kører mund til mund. Jeg vil tænke over, hvordan man gør tingene 10 gange bedre.”Bare bredt, for nogen, der begynder at nærme sig dette, hvad ville du sige til dem? Hvordan skal de nærme sig dette? ?

Nilan Peiris (00:52:30):

Jeg tror, ​​det bare kommer tilbage til at tale med kunderne, og det er det spørgsmål, vi har fortsat tilbage til. Hvad ville det til for at gøre det 10x bedre? Og så bliver du klar i dit hoved, hvad det ville tage, og så er det normalt den ting, som alle har set på før og tænkte, det er det, der er umuligt. Et mere eksempel er på partnersiden. . Og forestil dig, at du er en opstart. Hvordan fanden får du en bankkonto i centralbanken?

Men den slags tænkning, og vi har nu en bankkonto i Bank of England, National Bank of Singapore, Bank of Australia. Og hver af disse var så hård som at få den ansigt til ansigt-verifikations ting i Singapore. Det tog mange års lobbyvirksomhed og alle slags ting for at få det til at ske. Men det sætter dit mål helt op der oppe. Det er det, der giver dig mulighed for at opbygge et 10x bedre produkt. Det er det, der får dig til mund til mund. ? ? .

En masse af disse ting, du taler om, er bare, de lyder som om de enten er umulige, ligesom ingen måde vi vil opnå det, eller virkelig, virkelig hårdt. . Vi vil ikke være i stand til at oprette en australsk bankkonto for alle.”Hvad er det med din kultur eller tilgang til disse problemer, som du synes, det er unikt for klogt, det er som” Nej, vi vil bruge tre år på at finde ud af det, fordi det er så vigtigt?”

Jeg tror, ​​det er to [uhørlige 00:54:17]. Så man er, bestemt har grundlæggerne denne filosofi, at medmindre du gør noget hårdt og nyt, er det lidt spild af tid. Så jeg tror, ​​at også slags løber gennem kulturen. Så det er en ganske uhøflig opvågning, når folk slutter sig klogt, fordi de er som “Okay, jeg kommer til at komme og bare lege med et par ting.”Du er som” Nej, faktisk, kulturen i produktteamet er, at vi er super incitamenteret til at gøre de hårde ting, og det er det, der belønnes.”

Og det er ret svært at oprette luftdækslet. . Og så er det også svært bare at dukke op til arbejde og virkelig holde. Du kan forestille dig at være i Singapore, verificere kunder ansigt til ansigt og tænke: “Dette går ingen steder, dette går ingen steder, dette går ingen steder.. Så det er sådan, at fremskridt meget føles på klogt. Og vi prøver at erkende det og skabe en kultur, der muliggør det.

Det føles som om der også bare er meget tålmodighed for disse ting. Der er ikke som “Vi er nødt til at ramme dette kvartalsvise mål. Hvorfor skaber vi ikke banker i Singapore endnu?”

Nilan Peiris (00:55:29):

fantastisk. Den anden form for metafor, der ruller rundt om mit hoved, er noget, som Godin taler om. Jeg ved ikke, om du har hørt om denne fyr, han er en marketingguru, og han har dette koncept, som du vil bygge noget, der er bemærkelsesværdigt, for hvis noget er bemærkelsesværdigt, spreder det. Og hvis du tænker på ordet bemærkelsesværdigt, er det noget værd at bemærke om, hvilket i det væsentlige er mund til mund.

Nilan Peiris (00:55:49):

Og så er det hans slags mission og hans, jeg ved ikke, råd til folk er at opbygge noget bemærkelsesværdigt, noget folk vil bemærke om. Og helt klart, I har alle gjort det. Og det er faktisk et godt segment, hvor jeg ville hen, hvilket er omkring, hvordan du strukturerer dit team, og hvordan du incitamenterer teamet, organiserer hold, for at opnå alle disse slags ting. Så måske bare bredt, er der noget unikt for, hvordan du tænker på arbejdsstruktur, incitamenter, mål, lignende ting for at opnå disse virkelig hårde ting?

Nilan Peiris (00:56:17):

Der er to unikke linser på dette. Den ene er i makrostrukturen, og den ene er i mikrostrukturen. Så på makroniveau, hvis du ser på faktisk internationale banker, eksisterer de ikke rigtig. Jeg er ikke sikker på, om du er flyttet rundt mellem lande, men siger, at du åbner en bankkonto med Citibank i USA, og så går du til Citibank i England, din Citibank -konto findes ikke i England. Du skal gå til Citibank i England og åbne en Citibank -konto. Og faktisk viser det sig, med nogle af disse banker, at flytte penge mellem dine bankkonti er en international overførsel. Det er vanvittigt.

Så når du tager et skridt tilbage og ser på, hvordan markedet ser ud, har du i den ene ende internationale banker, der er lokale tech -stabler. Så der er et kernebanksystem i USA og et i Storbritannien og et i Europa, siger for Citibank eller for HSBC, men de har dybe lokale integrationer, så de er direkte integreret i betalingssystemet. Citibank i USA har fået forhold, siger, med Federal Reserve, osv.

Anden ende af det spektrum, du har noget som PayPal. Så det er et teknisk firma, det har en enkelt global tech -stak. Det kører ikke en ekstra version af PayPal i Australien end til USA, men det har ikke dybe forbindelser. Det har ikke fem centralbankkonti, det har ikke noget af det. Og jeg vil gerne tænke på i midten, du har klog, hvor vi har en enkelt global tech -stak, og vi har dyb lokal infrastruktur.

Fra et teknologisk perspektiv skal du bare tage et skridt tilbage og tænke igennem dette. Dette er faktisk ikke-trivielt at finde ud af, hvordan man designer. Så lad os tage noget som onboarding -strømmen. Så vi har globale produktteam, en del af produktteam kaldet globale produkthold. Så vi har en enkelt onboarding -strøm, der giver dig en klog konto, og det er den samme kode, der kører, uanset om du er i Brasilien, New York eller Australien.

Forordningen i Australien og Brasilien er virkelig anderledes, og den er ikke sort og hvid i noget land. Så der er en masse af. Du får en masse ting, du bare ikke skal gøre med hensyn til at lade folk blive så [uhørlige 00:58:31] mennesker, der ikke burde få adgang til konti. Og så kan du være nødt til at kontrollere, at disse mennesker ikke bruger det, og forskellige jurisdiktioner har helt forskellige krav. Eksempel er Japan, du er nødt til at tage et billede af den front af ID, bagsiden af ​​ID og siden af ​​dit ID. Det er det eneste land i verden, du skal gøre dette.

Nilan Peiris (00:58:48):

Og forestil dig, at du er produktchef til onboarding, og nogen siger dig, “Design onboarding -strømmen for at give nogen en bank. “Forestil dig bare at samle alle krav fra hvert land i verden, fordi der er meget lidt lighed. Du kan ikke bare sige, “Jeg tager USA” og kopierer det et andet sted. Det er meget, meget, meget anderledes.

Det ville tage evigt at prøve at få det og derefter normalisere det i hovedmodellen og prøve at finde ud af, hvordan du skal strukturere dataene omkring dette. Så det bliver så som, hvad er organisationsstrukturen, der gør det muligt for os. Og du ender med et globalt produktteam, der ejer overordnede KPI’er omkring konverteringsfrekvens, osv. Og du har lokale, regionale teams, der ejer konverteringsfrekvensen og omkostningerne til at udføre KYC for deres marked, og de bidrager til den globale produktkodebase.

Så vi har svagt produktejerskab, hvor enhver kan foretage kodeændring og trække anmodninger, og disse fyre, der ejer visionen i centrum. Men den eneste måde, som vision kan udvikle på, er ved at få feedback fra disse fyre på markedet, da de konstant skubber ting fremad. Og gennem denne proces begynder artefakter dukker op, hvor andre markeder er som Japan, og derfor begynder du at opdele det og skabe undertyper til det, og langsomt fremkommer modellen derfra.

Og så med denne struktur er det at optimere for virkelig hårdt. Det problem, som enhver global virksomhed har, er, hvordan får du dette samarbejde til at arbejde mellem det lokale og det globale? Men i modsætning til enhver anden virksomhed løser de fleste virksomheder dette sandsynligvis som du ved, er du normalt USA, og så har du international. Og international er normalt et stødsted, hvor alle argumenterer for at få deres ting prioriteret, rigtigt?

Nilan Peiris (01:00:30):

Mens her er du slags at lade de lokale hold forpligte sig direkte til kodebasen, og så har dette globale team denne udfordring med at gøre dette, og vi skaber over tid underhold omkring dele af regionaliseringen af ​​strukturen, omkring forskellige genstande, når de dukker op. Men det stort set er det første problem, det globale problem. Og den anden bit med os er, at dette er ganske unikt for os, fordi de fleste fintechs derude normalt er på et marked. Som du tager Robin Hood, var det i USA, det kom til Storbritannien, de gik tilbage til USA. Du tager Monzo, kun Storbritannien, N26 kun i Europa, op i Australien, Kina og USA. Og det er fordi deres hjemmemarkeder er så store, og en regulator er masser af arbejde at styre. Og den anden kompleksitet, vi har, er, at vi har alle disse markeder, vi skal være i, fordi vi er internationale som standard. Så meget af vores tænkning er, hvor tager vi det, omdanner det til konkurrencefordel, og hvilket kundegrundlag virkelig har brug for det? Hvilket er det, der zoomer os ind i den positionering på den internationale konto.

Det kommer bare tilbage til igen og igen, igen og igen, gør den hårde ting, banker folks sokker af, og det føles som om det er formlen for klogt.

Nilan Peiris (01:01:41):

Jeg tror ja, du mere eller mindre fik det. Så det er en smule på struktur. Så denne globale lokale ting, og den anden har været lidt mere af en rejse. Så da vi startede tidligt, løb vi i autonome uafhængige hold, alle fokuserede på KPI’er, og disse KPI’er rullede op for at gøre det billigere, gøre det hurtigere, gøre det lettere at bruge. Du kan forestille dig som et KPI -træ og hold omkring bits af deres KPI’er, og hvert kvartal taler de gennem, hvordan de flytter deres KPI, osv. Og den måde, vi kørte på vores planlægning, er, hvert kvartal ville hvert hold stå op og tale gennem sin plan, få feedback fra andre hold og derefter gå videre. Dette fungerede, indtil vi kom til 30 hold, og så går du fra at gøre dette om eftermiddagen, til at gøre det om to dage, og det er ligesom whoa.

Så vi begyndte at gå mod Spotify -modellen, hvor vi grupperer holdene i tropper og ind i stammer. I dag tror jeg, at autonomi er på holdniveau. . Så vi har et klogt kontospat, en forretningsgruppe, en klog platform, vores virksomhedsprodukthold, du har et North Am -hold, der passer på det nordamerikanske produkt, og Lat Am Squad, osv. Og derefter kamp for økonomisk kriminalitet, osv.

. Forestil dig, at du er direktør for den kloge konto, men du har ikke en vision for kontoen. Du må sige, hvor det går hen. Du er nødt til at holde dine hold på sporet imod det. Holdene er ikke ude af, hvad de vil. De har slags behov for at være på sporet, kontra den overordnede vision, og du er ansvarlig for resultaterne af dette hold. Og tropper er i stammer, stammen giver det samlede lederskab og en let, let berøringsstrategi på tropperne. Og det er mere eller mindre vores struktur, og hvordan vi har udviklet os mod det.

Er der noget andet langs ordet om mundkoncept, som du tror ville være nyttigt for folk at dele? Enten hvordan du tænker over det, teamstruktur, alt andet?

Nilan Peiris (01:03:34):

Der er en lille smule, jeg vil dele, som var omkring markedsføring og henvisning. Dette var super interessant for mig. Så vi har kørt det, som Airbnb, vi har kørt henvisningsprogram for nu 12 år, og efter 12 år har du slags testet alt alligevel. Og som sagt, på dette tidspunkt har du bogstaveligt talt testet alt. Så når nogen kommer på noget, der har en stigning på 300%, er du ligesom, “Whoa, det er super interessant. Hvad skete der lige?”

.

Nilan Peiris (01:04:05):

Og ja, jeg deler denne, fordi det er interessant. Så vi kører mange varianter af at henvise til en ven, hvor du får forskellige former for fordel. Vi prøvede chokolade, vi prøvede penge, vi har prøvet $ 200, $ 500, $ 10, du får nogle, jeg får nogle penge, alle slags ting. Mere eller mindre på vej mod tre for $ 100, generelt er det et sødt sted. Alligevel er det en temmelig kreativ pm der. Og han talte igen med kunderne, og han opdagede denne ting, som er temmelig cool, hvilket er når du overfører med klog, i slutningen får du denne e -mail, siger e -mailen: “Godt gjort.”Så siger det,” dine penge er der i den anden persons konto, og du sparede $ 10 på denne overførsel.”Og han fik denne indsigt, som var temmelig fantastisk, blev han klar over, at folk troede, at de sparede penge, men de troede ikke på nummeret. Og han tænkte så, hvad ville det til for at få dem til at tro på antallet?

.

Nilan Peiris (01:05:07):

Og så var den sjove bit tilgangen. Så så sad ham og en designer der, og de tegnet en alternativ e -mail, og de gik ned til kaffebaren nedenunder, og de viste det for folk, og de sagde. Bare spurgte dem, hvad de troede, og de fortsatte med at itere det, indtil de kom til en graf. . Når du gennemgår en pengeoverførsel, dukker den op på steder, bag sammenligningsknappen. Og denne graf viser med din bank, når du sender, hvor meget er der skjult som. Dette er hvor meget du sender, det er hvor meget de tager i et gebyr, og det er hvor meget du kan se i gebyret, fordi gebyrerne er skjult i satserne med banker. Og så er dette med klogt.

Og de iterer denne graf til det punkt, at folk så på som: “Åh herregud, jeg bruger aldrig min bank igen. . Det her er sindsygt.”Og så satte de denne graf på successiden, da du overførte en overførsel. Siger: “Du reddede dette.”Og læg en del -knap derinde, og inviter din venner -knap, og det er det, der virkelig kørte den. Og når du hurtigt frem til i dag, har vi nu fået. Så det er faktisk ret hårdt. Så vi har nu tænkt på 70 bankkonti over hele verden. . . . Men det er slags en af ​​de største vækst i mund til mund eller henvisning til indsigt. .

?

. Så vi havde altid del -knappen, efter at du har afsluttet en overførsel. . Så vi fik også dette på hastighed, hvor vi foretager øjeblikkelige overførsler, og kunderne ville ikke vide, at det var øjeblikkeligt.

. Og igen ser du dette store spring i henvisningsprocenten, når det sker, men folk har brug for at vide, at det er sket. Og at lukke dette delta mellem hvad du har gjort, og hvad der opfattes at gøre, er det, jeg kalder produktmarkedsføring inden for produktet. .

Det er en fantastisk indsigt. .

Ja, det var det. .

Det er ekstremt interessant. .

Nilan Peiris (01:08:12):

Tak, Lenny. . . Det er mindre investering, mere hjælpende, og ja, bare at komme igennem engelruten. . . Et par er bjælke i Storbritannien, der arbejder på hjemløshed, affinitet og neobank i Ghana. Og så er denne type ting ting, jeg brænder mest for. .

fantastisk. Og vi linker til de to, du nævnte i shownotaterne, i tilfælde af at folk vil tjekke dem ud. Med det har vi nået vores meget spændende lynrunde. Er du klar?

Nilan Peiris (01:09:22):

. ?

Nilan Peiris (01:09:29):

To, den ene er i de andre ender af spektret. Så det er den. . . . . Og så har jeg generelt brug for at læse, før jeg går i seng for at dekomprimere min hjerne. . .

Som du siger, er kunstner en god kunstnere, hvis det er. Gør en god lighed med nogen, men forestil dig, at du skaber nogen med ord, og den person føles reel, så de har en vis indsigt i den menneskelige tilstand. . Så i den ende af skalaen, Dostojevskij, kriminalitet og straf, hvor denne fyr dræber nogen, og det spiser ham bare op. Det er en ret fantastisk bog. . .

[New_Paragraph] og den anden ende af skalaen er undertiden du læser en bog, og der er en enkelt sætning, hvor hvert ord lige er blevet syet sammen, og det er som igen, et kunstværk, og der er Rushdie sandsynligvis højdepunktet for mig, af Midnight’s Children, som handler om partition i Indien, som er smuk. .

. ?

Nilan Peiris (01:11:02):

Åh gosh, det er jeg ikke. . .

Jeg har lige set det også. Så godt.

. Jeg ved ikke, hvornår dette kommer ud, men det bare-

Ja, du kan se det derhjemme. . .

?

Ja, så jeg spørger kun to. Jeg kom ned til at stille kun to spørgsmål over tid. Den første er sandsynligvis min favorit, hvilket er, hvad er det, der mest frustrerer dig over. I stedet for hvorfor du rejser, hvad frustrerer dig mest ved, hvor du arbejder lige nu? Og dette er som folk altid fortæller dig, hvorfor de vil være med klogt eller tilslutte dig det firma, du kommer til, og det er ikke så interessant. Men hvad der er interessant at prøve at finde ud af, er det, de løber væk fra. Og normalt er der noget brudt der, det er virkelig viklet dem. Men hvad der er mere interessant er, at de ikke har været i stand til at ordne det. ? ? Eller. Du skal have det godt.”Og det er sådan, hvorfor jeg stiller det spørgsmål.

jeg elsker det. Hvad er et yndlingsprodukt, du for nylig har opdaget, at du virkelig kan lide?

Jeg skiftede for nylig til buebrowser.

.

.

Det var præcis, hvordan jeg følte mig. Jeg var nødt til at tweet om det. .

Nilan Peiris (01:12:40):

Ja, jeg sendte det til mit onboarding -team, og alle. . . Så for at finde ud af, hvordan man får folk til at engagere dig i, skal du bruge dette grundlæggende anderledes. De formår næsten at få mig til at bruge det på den rigtige måde. .

. Vi havde Josh, administrerende direktør for Browser Company of New York, det kaldes på podcasten. Og hvis du er interesseret i at lære om Arc’s historie, så tjek bestemt den episode. . Hvad er et yndlingslivsmotto, som du kan lide at gentage mest for dig selv, som du kan lide at dele? ?

Nilan Peiris (01:13:30):

Det, der definerer succes, er den hastighed, hvorpå du henter dig selv.

Og det er det, jeg holder mest på, fordi du bliver banket meget, høj vækstfirma, og det er åbenlyst helt. Naturligvis banker du dig, når nogen siger nej til et tilbud, når nogen forlader virksomheden, når et produkt ikke fungerer, som du synes, det skal, når du får pushback fra en partner. ?”Og bare lære at forkorte den tid har sandsynligvis været en af ​​de vigtigste rejser for mig.

. ?

Nilan Peiris (01:14:20):

Denne, mit team ville meget gerne sige. Så fra de tidlige dage fik vi alle sammen fra hele verden en gang om året. Åh, jeg gjorde det faktisk to gange om året. . . . Og den sjoveste bit om dette er, jeg har en sidespil, DJ, så jeg kommer til DJ der, og det er ret sjovt og pinligt for mine børn, fordi jeg teknisk set har dj’d i andre lande.

Nilan Peiris (01:15:05):

. .

Nilan Peiris (01:15:08):

Sådan præsenterede jeg mig for mine 17-årige venner. .

? Er der. ?

Nej, nej, du kan ikke tjekke mig på Spotify eller noget, men ja, det hele er privat. [uhørbar 01:15:19].

Okay. Måske brændende mand, kunne du se din præstation næste år.

Nilan, mange tak for at være her. Vi talte meget om mund til mund. Jeg har lyst til, at denne episode spreder 100% gennem mund til mund. Kan ikke vente på, at folk lytter til det. To sidste spørgsmål. Hvor kan folk finde dig online, hvis de vil nå ud, og hvordan kan lyttere være nyttige for dig?

Nilan Peiris (01:15:37):

Du kan finde mig online på Twitter, Nilanp, og elsker altid at høre produktfeedback via e -mail, af Tweet, af LinkedIn. Generelt af Tweet er bedst, nemmest for mig at hente, og mit team skal nå direkte til. Så slå mig op på den måde. Og mest nyttige for mig, ja, produktfeedback, og som sagt, andre mennesker, der arbejder på hårde problemer, der har brug for hjælp, når ud.

Fantastiske. Nilan, mange tak for at være her.

Nilan Peiris (01:16:06):

Tak for din tid. Pas på, Lenny.

Farvel alle sammen. Mange tak for at lytte. Hvis du fandt denne værdifulde, kan du abonnere på showet på Apple Podcasts, Spotify eller din foretrukne podcast -app. Overvej også at give os en vurdering eller forlade en gennemgang, da det virkelig hjælper andre lyttere med at finde podcasten. .com. Vi ses i den næste episode.

Seneste episoder

  • Sådan driver man mund til mund | Nilan Peiris (CPO af Wise)
  • Bliver evidensstyret | Itamar Gilad (Gmail, YouTube, Microsoft)
  • Hvordan man bliver en kategori pirat | Christopher Lochhead (forfatter af Play Bigger, Niche Down, Category Pirates, More)
  • Når nok er nok | Andy Johns (ex-FB, Twitter, Quora)
  • Et indvendigt kig på Figmas unikke GTM -bevægelse | Claire Butler (første GTM -leje)
  • Inde i Etsys produkt, vækst og markedspladsudvikling | Tim Holley (VP for produkt)
  • Et indvendigt kig på Deels hidtil uset vækst | Meltem Kuran Berkowitz (vækstchef)
  • Se alle →

YouTube ChannelCrawler

Der er millioner af uopdagede kanaler på YouTube. Med ChannelCrawler kan du filtrere til specifikke skabere, oprette kanallister og få kontaktoplysninger som e-mail. Vælg en premium -konto for at få adgang til 40+ filtre og se tusinder af kanaler hver dag. !

Filtrer til dine krav på tværs af millioner af YouTubers

Med den gratis version af vores værktøj kan du søge ved hjælp af ti grundlæggende filtre for at finde de største skabere lige til små, voksende kanaler – også kendt som ‘mikroinfluencere’.

Hvis du har brug for flere filtre – som abonnentvækst, månedlige visninger, emnesøgning og kanalmetadata som ‘tags’ – har du brug for et premium -abonnement. Hvert niveau giver adgang til flere filtre til forbedret søgning, bredere kanalresultater og rabatter på vores ‘eksport’ til at udjævne din søgning efter den perfekte YouTube-partner.

Sådan kontakter du YouTube -skabere i skala

For at køre en kampagne selv skal du bruge eksportknappen inden for søgeresultaterne og vælge ‘Inkluder e -mail’. Marker indstillingen ‘Fuld data’, hvis du også vil eksportere sociale mediehåndtag, som Instagram. For en stor eksport (> 50k kanaler eller> 10k e -mails) kontakt os for skræddersyet prisfastsættelse og søgning på vores 150 m kanaler. Vi har over 800.000 skabere at kontakte mange, der har ‘valgt’ via vores BrandAlerts.CO -platform.

Alternativt kan vi håndtere processen for dig som et ‘kampagne’ produkt. Vi opnår stærke åbne priser for vores klienter og har kørt mange succesrige YouTube -kampagner for forbrugerprodukter og små agenturer.

.com til vores pakke med datafunktioner og marketingprodukter.